Sunday, July 1, 2012


JANBATA KARETA AHI (JANBATA AAS EZERSITU NIAN)

1º Batallaun (ohin 10º Batallaun Enjeñaria Konstrusaun) halo hotu iha tinan 1978, naruk metru 509, aas metru 143.

Janbata kareta ahi daruak aas liu iha mundu no aas liu iha rai Amerika sira.

Tama iha Dalan kareta ahi Trigo (EF491), dalan besi ne’e be tutan Roca Sales ho Passo Fundo, iha Rio Grande do Sul. Dalan kareta ahi ida kapás liu iha Brazil, tama iha ne’e obra arte boot be boot, hanesan janbata sira, tunel sira no janbata aas sira.

Batallaun 10º Enjeñaria Konstrusaun nian, mai hosi Batallaun Enjiñeiru sira, ne’e be Corte Portugés harii hosi Dekretu numeru 1.536 iha loron 23, fulan Janeiru, tinan 1855, Corte ida ne’e be tuan liu no tradisionál unidade militar iha Brazil. Harii uluk nana’in iha kota Cachoeira do Sul – RS, afoin iha nia Istoria muda ba mai dala barak, to’o loron 1, fulan Marsu, tinan 1971, bainhira muda fali ba kota Lages – SC, ne’e be hela to’o loron ohin.

Batallaun 10º Enjeñaria Konstrusaun halo ona obra barak be barak no halo buat barak iha País nia Sul. Halo kareta ahi dalan liu km 2.000, harii metin obra liu km 86 no nahe alkatraun ba luroon sira, janbata no janbata aas km 16, tunel sira ba kareta ahi besik km 37.


VIADUTO FERROVIÁRIO (Viaduto do Exército)


Concluído em 1978 pelo 1º Batalhão Ferroviário (hoje 10º Batalhão de Engenharia de Construção), tem 509 metros de extensão e 143 metros de altura. É o segundo viaduto ferroviário mais alto do mundo e o mais alto das Américas. Faz parte da Ferrovia do Trigo (EF491), estrada de ferro (dalan besi) que liga Roca Sales a Passo Fundo, no Rio Grande do Sul. É uma das mais belas ferrovias do Brasil e inclui inúmeras outras obras de arte de grande porte, como pontes, túneis e viadutos. 

O 10º Batalhão de Engenharia de Construção, oriundo do Batalhão de Engenheiros, criado pela Corte Portuguesa através do Decreto nº 1.536 de 23 de janeiro de 1855, é uma das mais antigas e tradicionais unidades militares do Brasil. A sua primeira sede foi a cidade de Cachoeira do Sul - RS, tendo mudado diversas vezes ao longo de sua História, até 1 de março de 1971, quando foi transferido para a cidade de Lages - SC, onde se encontra até hoje.

O 10º Batalhão de Engenharia de Construção possui um vasto acervo de obras e realizações no Sul do País. São mais de 2.000 km de ferrovias, mais de 86 km de implantação e pavimentação de rodovias, 16 km de pontes e viadutos e quase 37 km de túneis ferroviários. 






No comments:

Post a Comment